Skip Navigation

Selecteer taal

ALLES OVER DE HYBRID CORE TECHNOLOGIE VAN MOOG®


HYBRID CORE TECHNOLOGIE

De besturings- en ophangingscomponenten van moderne auto’s zijn zijn beduidend beter dan in 1919. De technische constructie, materiaalkeuze, productiemethoden, bouwnauwkeurigheid en kwaliteit van de onderdelen zijn ingrijpend veranderd. Innovatie na innovatie heeft geleid tot een eeuw van fantastich auto-ontwerp, -productie en -onderhoud.

MOOG® heeft een nieuwe Hybrid Core Technologie voor lagers ontwikkeld. Door het gebruik van koolstofvezelversterking verhoogt de Hybrid Core Technologie de duurzaamheid van de wieldraagarmen, fuseekogels, spoorstangeinden en axiale stangen van MOOG aanzienlijk. De duurzaamheid en veiligheid worden verder verbeterd door het gebruik van inductieharding op de tapeinden van de componenten. Inductieharding is een warmtebehandelingsproces dat een vervijfvoudiging van de oppervlaktehardheid van een onderdeel mogelijk maakt en de sterkte van de tapeinden kan verdubbelen.

hybrid-core-system-studs



Het nieuwe ontwerp vermindert ook de gestage toename van de radiale doorbuiging die componenten kunnen ondergaan tijdens hun levensduur, wat in het algemeen en eenvoudiger bekend staat als speling. Het verminderen van deze abnormale toename van de doorbuiging betekent dat het precieze stuurgevoel en de gecontroleerde veerbeweging bij het gebruik van het onderdeel behouden blijft. 

MOOG onderscheidt zich door de geschiedenis heen door zijn innovatie. Wij onderkennen het belang van besturings- en ophangingscomponenten voor de veiligheid en het comfort van een voertuig - twee van de belangrijkste en meest geruststellende factoren voor automobilisten. Daarom hebben wij de Hybrid Core Technologie ontwikkeld en en blijven we investeren in technologieën en processen die onze klanten voorzien van slimme en betrouwbare onderdelen.


Hybrid Core Technologie wordt op de meeste onderdelen van MOOG ingevoerd, naast andere productinnovaties die de duurzaamheid en het comfort verbeteren: zinkcoating en een nieuwe verscheidenheid aan synthetisch vet. De fuseekogels en stabilisator-verbindingsstangen van MOOG zijn nu voorzien van een zinkcoating, waardoor ze uitzonderlijk corrosiebestendig zijn en hun duurzaamheid nog verder wordt verbeterd. Tevens wordt nu op alle MOOG-accessoires een zinkvlokkencoating aangebracht, waardoor de weerstand tegen corrosieve wegcondities wordt verhoogd.  Daarnaast hebben de ingenieurs van MOOG gekozen voor een nieuw synthetisch vet dat een uiterst soepele bediening mogelijk maakt en dat de werkplaatsen een groter installatiegemak biedt. 

ball-joints-hybrid-core


Hoewel de producten van het merk sinds 2001 in Europa verkrijgbaar zijn, heeft het merk onlangs de opening aangekondigd van een fabriek in Barcelona, Spanje, die het merendeel van de onderdelen van MOOG zal produceren. Al deze componenten zullen worden voorzien van de nieuwe technologieën, die het merk moeten onderscheiden als een besturings- en veringsmerk met de nadruk op kwaliteit en ontwerp. De nieuwe fabriek zal ook zorgen voor een betere beschikbaarheid van onderdelen in heel Europa.

De geschiedenis van MOOG beperkt zich niet tot het wegverkeer: de onderdelen van het merk hebben ook hun weg naar het racecircuit gevonden. MOOG is meer dan 50 jaar, vanaf 1966, betrokken geweest biij NASCAR®. In 2017 begon MOOG echter ook de NASCAR Whelen Euro SeriesTM te sponsoren door wedstrijdauto's te voorzien van besturings- en ophangcomponenten.

   


Misschien bent u ook geïnteresseerd in:
 

 

De inhoud van dit artikel is uitsluitend bedoeld voor ontspannings- en informatiedoeleinden en dient niet te worden gebruikt in plaats van vakkundig advies van een erkende technicus of monteur in te winnen. Wij raden u aan om contact op te nemen met een gekwalificeerde technicus of monteur als u specifieke vragen of zorgen heeft met betrekking tot een van de onderwerpen die in dit artikel aan de orde komen. In geen geval zijn wij aansprakelijk voor enig verlies of schade veroorzaakt door uw vertrouwen in enige inhoud.