Selecteer taal

VERVANG DE “INGEPERSTE” FUSEEKOGEL
NOOIT MEER DAN ÉÉN KEER

Delen

WIST JE DAT ? Advies voor de expert

Het is belangrijk te melden dat fuseekogels niet oneindig kunnen worden vervangen. Herhaalde ontmantel-en drukhandelingen hebben een invloed op de diameter en ronde vorm in de draagarm waar de fuseekogel wordt ingeperst. Dit is zeker het geval bij een plaatstalen draagarm.

MOOG - Eerste vervanging van de fuseekogel
MOOG - Na verschillende opeenvolgende vervanging van fuseekogels

Deze onvermijdelijke progressieve ‘machinale bewerking’ van het gat in de draagarm zal een vermindering van de uittrekkracht van het kogelgewricht veroorzaken waardoor de behuizing van de fuseekogel uiteindelijk kan loskomen.

OVERZICHT

Fuseekogels die gemonteerd zijn op draagarmen dmv “ingeperste” technologie mogen nooit meer dan één maal vervangen worden. Dit type van fuseekogels zijn niet standaard beschikbaar op de OES markt, waar autoconstructeurs gebruikelijk een volledig gemonteerde draagarm aanbieden.

MOOG - "Ingepesrste" Fuseekogel

 

MONTAGETIP

MOOG biedt met individuele fuseekogels een zuinigere montageoplossing.

MOOG biedt een individuele fuseekogel aan als kostenbesparend alternatief.

 

Voor de veiligheid van de bestuurder raadt MOOG aan om een ‘ingeperst’ kogelgewricht maar één keer te vervangen, en dat bij elke volgende reparatie een volledig gemonteerde draagarm moet worden gebruikt.


Bijkomende technische ondersteuning vindt u bij Garage Gurus.


De inhoud van dit artikel is uitsluitend bedoeld voor ontspannings- en informatiedoeleinden en dient niet te worden gebruikt in plaats van professioneel advies in te winnen bij een erkende technicus of monteur. Wij raden u aan om een erkende technicus of monteur te raadplegen als u specifieke vragen of twijfels hebt met betrekking tot een van de onderwerpen die in dit document aan de orde komen. In geen geval zijn wij aansprakelijk voor enig verlies of schade veroorzaakt door uw vertrouwen op eender welke inhoud.

Delen
Aanverwante onderwerpen
laden...