Skip Navigation

Selecteer taal

Axiale stang: testresultaten

Onze best verkopende axiale stang: RE-AX-2091

Dit onderdeel is gemonteerd in ruim 2 miljoen voertuigen in Europa, vooral in de Renault Megane MK II 03 en Renault Scénic II.

De axiale stang

De axiale stang wordt ook wel spoorstangeind genoemd. Het is een integraal onderdeel van de stuurinrichting van auto's. Het verbindt de tandheugel met de stuurstangarm.

Het spoorstangeind verbindt de stuurinrichting met de buitenste spoorstang, rechtstreeks of via een tussenstang. Hij brengt axiale krachten over op de stuurarm als de bestuurder aan het stuurwiel draait. Samengevat: de bestuurder kan zonder dit onderdeel niet sturen.

MOOG RE-AX-2091

Productvoordelen

  • Sterkere behuizing
  • Sterker tapeind
  • Betere slingering tapeind
  • Verbeterde duurzaamheid
  • Spiebanen zorgen dat het eenvoudiger is om het binnenste spoorstangeind van MOOG te monteren dan het OEM-onderdeel
ct_1
Mogelijke symptomen van slijtage of defecten
  • Het voertuig trekt naar een kant
  • Ongelijkmatige bandslijtage
  • Stuurwiel uit het midden
  • Geluid/speling
  • Stuurwiel voelt los aan
Verwante spoorstangeinden en balgen
  • Spoorstangeinden dient men bij voorkeur in paren (binnenste en buitenste) te vervangen
  • Bij vervanging van de spoorstangeinden worden de uitlijninstellingen gewijzigd. We adviseren uitlijning van vier wielen na vervanging van de spoorstangeinden.

 

Hoe goed is de axiale stang van MOOG® eigenlijk?

Uitgebreide testen hebben aangetoond dat MOOG® de kenmerken van de originele onderdelen van de fabrikant (OEM) evenaart of overtreft in de categorieën die essentieel zijn voor binnenste spoorstangeinden. De volledige resultaten vindt u in de vergelijkingstabel.

ct_2

 

Testresultaten: samenvatting

Verschillende mechanische eigenschappen zijn van cruciaal belang voor de veiligheid van de bestuurder en inzittenden van de auto.

  • Lange levensduur en veiligheid. Het tapeind en de behuizing moeten sterk genoeg zijn om een lange levensduur en goede veiligheid van een onderdeel te kunnen garanderen. MOOG® past materialen toe die even sterk of sterker zijn dan het OEM-onderdeel.
  • Beste slingerwaarde voor tapeind. Als de slingerwaarde van het tapeind te laag is, kunnen het tapeind of andere onderdelen van het besturingssysteem stukgaan. Het MOOG®-chassisproduct voldoet beter dan het OEM-onderdeel aan de gestelde eisen, zonder concessies aan de uittreksterkte.
  • Uittreksterkte. Als de uittreksterkte te laag is, kan de kogelpen uit het huis getrokken worden, waardoor de bestuurder de macht over het voertuig verliest. Het binnenste spoorstangeind van MOOG® evenaart de uittreksterkte van het OEM-onderdeel.
  • Spiebanen. De binnenste spoorstangeinden van MOOG® hebben ook spiebanen, een extra voordeel t.o.v. het OEM-onderdeel aangezien dit het monteren van het spoorstangeind aanzienlijk vergemakkelijkt.
Aanverwante onderwerpen
laden...