Selecteer taal

over ons

Ons bedrijf

MOOG-Probleemoplosser-collage

MOOG® werd in 1919 opgericht in de Verenigde Staten en is sinds 2001 een toonaangevende speler op de Europese markt. MOOG® is thans een alom vertrouwd merk op het gebied van besturings- en ophangingsonderdelen en is een internationaal erkend merk als het gaat om kwalitatief hoogwaardige chassisonderdelen.

Alles wat we doen, doen we met het gemak van de monteur voor ogen. Sterker nog, het garanderen van de beste service aan onze monteurs is onze topprioriteit. Wij zijn volledig toegewijd aan onze belofte: bij MOOG® doen we er alles aan om het u elke dag gemakkelijk te maken.  

KIES VOOR EENVOUD, KIES MOOG®

 

GEMAKKELIJK TE VERTROUWEN

De allerbeste kwaliteit voor het meest complete assortiment in de branche


Wij bij MOOG® nemen de kwaliteit serieus en doen er alles aan om u veilig en comfortabel te laten rijden. Onze producten worden ontworpen, geproduceerd en getest overeenkomstig ISO-normen en worden ondersteund door een garantie van 3 jaar*. We nemen onze kwaliteitscontrole inderdaad zeer serieus en veel van onze onderdelen worden gekenmerkt door onze unieke beschermingen die een uitstekende duurzaamheid verschaffen, zelfs onder extreme omstandigheden.
MOOG® staat ook wat betreft de dekking van het wagenpark aan de top met het meest volledige assortiment besturings- en ophangingsonderdelen in de branche, met de beste beschikbaarheid van onderdelen voor ogen.
Beschikbaar, betrouwbaar, topkwaliteit: daardoor zijn onze producten erg betrouwbaar.

*Alleen in de EU

GEMAKKELIJK TE MONTEREN

Snel en gemakkelijk te monteren: U hebt slechts één doos nodig

Om uw leven te vergemakkelijken streeft MOOG® er altijd naar om de onderdelen waar mogelijk voorgemonteerd te leveren.
Onze vooraf gemonteerde onderdelen en volledige onderdelenkits hebben één doel: een snelle en gemakkelijke montage.
Als u een product van MOOG® koopt, vindt u in de doos alle benodigde bevestigingsmiddelen en accessoires. U hoeft nooit oude onderdelen opnieuw te gebruiken.
Met MOOG® heeft u slechts één doos nodig.

MAKKELIJK OM TE WETEN

Identificeren van onderdelen en meer weten

Het kunnen identificeren van het juiste onderdeel voor de reparatie is heel belangrijk. Daarom biedt MOOG® de handigste onderdelencatalogus. Maar het is niet zomaar een catalogus: de MOOG®-catalogus is nog altijd de beste in de sector. De catalogus is al vele jaren de maatstaf in de vervangingsmarkt voor auto-onderdelen.


En er is méér kennis van MOOG® beschikbaar:

  • Blijf op de hoogte van onze voortdurende productverbeteringen via onze nieuwsbrief.
  • Bezoek ons op www.fmcampus.eu en schrijf u in voor ons virtuele trainingscentrum om meer te weten te komen over stuurinrichting en wielophanging en andere praktische kennis van de autotechnologie.
Tags: MOOG, Artikelcategorie

onze geschiedenis

Europees succesverhaal

2015

Officiële leverancier voor stuurinrichting en wielophanging aan NASCAR

MOOG viert nu 50 jaar NASCAR en de race-organisatie heeft het gebruik van de fuseekogels en spoorstangeinden van MOOG verplicht gesteld voor alle racewagens in de Sprint Cup. MOOG is nu dus de officiële leverancier van besturings- en ophangingsonderdelen aan NASCAR.

2014

Record-brekende uitbreiding van bereik

MOOG vestigt een nieuw record wat betreft de dekking van toepassingen met 835 nieuwe onderdeelnummers, waaronder 600 extra wieldraagarmen en samenstellen, plus 47 wielnaafsamenstellen.

2013

Spannende innovaties

MOOG kondigt twee nieuwe onderdelen aan: Een stabilisatorstang met een eenvoudig te monteren borgmoer maakt een moeilijke taak eenvoudiger. Een verticale wieldraagarmbus, waarop patent is aangevraagd, heeft een bus-en-kogel-uitvoering om defecten te voorkomen.

2012

47e overwinning in de competitie

MOOG blijft aan de winnende hand in de Sprint Cup met een 47e overwinning wanneer Brad Keselowski en de nummer 2 Miller Lite Dodge de titel veroveren. Het team van Penske Racing behaalde dit jaar vijf overwinningen, eindigde 13 maal bij de eerste 5 en 23 maal in de top tien.

2011

Stewart wint, MOOG breidt aanbod uit

Tony Stewart levert een unieke prestatie en verovert in de fraaiste comeback in de geschiedenis van de Chase de 46e Cup voor MOOG. Het merk breidt zijn productaanbod uit met componenten voor Asia-Spec™ en Euro-Spec.

2010

Johnson wint voor de 5e keer op een rij, introductie van nieuwe onderdelen

Jimmie Johnson schrijft weer geschiedenis en verovert zijn vijfde titel op een rij, en hij doet het met MOOG-onderdelen. Het merk introduceert honderden nieuwe onderdeelnummers en lanceert 'Totally MOOG', een bonusprogramma voor monteurs.

2009

Johnson's 4e victorie, is de 44e van MOOG

Jimmie Johnson verovert met MOOG-onderdelen een ongekende vierde opeenvolgende NASCAR-kampioenschap. Het is zijn 44e zege op een rij in een wagen met MOOG-onderdelen.

2004

MOOG herstelt zich na een brand, productie weer op volle toeren

Het MOOG-distributiecentrum in Smithville, Tennessee, met de hele inventaris van MOOG, wordt in de as gelegd. Maar het merk intensiveert zijn productie en slaagt er binnen enkele weken in om de standaard output weer te herstellen.

2000

M2-technologie geïntroduceerd

MOOG introduceert chassisonderdelen van de 'M2-technologie' die ontworpen zijn om de stuurrespons te verbeteren via een soepelere werking door gebruikmaking van het volledige bewegingsbereik van de componenten.

1990s

Federal-Mogul neemt MOOG Automotive over

Federal-Mogul Corporation neemt MOOG Automotive over van Cooper Industries.

1980s

Hubert Moog overlijdt

Hubert Moog, de zoon van medeoprichter H.P. Moog, overleed op 13 juli. Eerder dat jaar werd hij geïnformeerd over zijn aanstaande huldiging in de Automotive Hall of Fame.

1970s

Trainingscentrum wordt geopend

MOOG opent het trainingscentrum voor stuurinrichting en ophanging, het eerste in de bedrijfssector, een hoogtechnologische faciliteit voor de training van verkoopmedewerkers en klanten. Ruim 17.000 mensen, hoofdzakelijk klanten, geven acte de présence.

1960s

Gouden verjaardag

MOOG viert 50 jaar in het bedrijfsleven. De fuseekogel Zeromatic wordt geïntroduceerd. Dit is een belangrijke stap voorwaarts op ontwerpgebied. Er wordt een geavanceerde slijtagesimulator geïnstalleerd in de testlaboratoria van MOOG.

1950s

Het 'gusher'-lager van MOOG ziet het licht

Het 'gusher'-lager van MOOG wordt op de markt gebracht, wat een nieuwe manier is om de wrijving in fuseekogels te verminderen zonder aan sterkte af te doen. Glenn 'Fireball' Roberts is de eerste coureur die een MOOG-sticker op zijn wagen zet.

1940s

MOOG benut terugslag om kwaliteit te verbeteren

Het reilen en zeilen van het bedrijf kent een terugslag doordat de vraag naar vervangende onderdelen afneemt omdat meer mensen hun oude auto niet repareren maar liever een nieuwe auto kopen. MOOG maakt van de gelegenheid gebruik om de productkwaliteit verder de ontwikkelen.

1930s

Overstap op voortreinonderdelen, oorsprong van Probleemoplosser

H.P. en Alva besluiten tot de productie van voortreinonderdelen, te beginnen met de nieuwe GM-ophanging met kniefunctie. Hun superieure onderdelen, nu onder de merknaam MOOG, leggen de basis voor de komende status van MOOG als Probleemoplosser.

1920s

'Met elektrisch warmte behandelde veer'

St. Louis Spring schaft een geavanceerde elektrische trekoven aan, die een meer consistent getemperde veer produceert. Dit is de aanvang van de lange MOOG-traditie op het gebied van toekomstgerichte technologie en kwaliteit.

1919

Moog verwerft Jenkins-Vulcan

De gebroeders nemen de vestiging in St. Louis over van de Jenkins-Vulcan Spring Company. Jenkins-Vulcan produceert en distribueert bladveren voor auto's, vooral voor de Ford Model T-modellen en voor vrachtauto's.

1917

Drankverbod dwingt broers op zoek te gaan naar nieuwe uitdagingen

Broers Hubert Prater (H.P.) Moog en Shulman Alva Moog zitten zonder werk nadat de whiskygroothandel van hun vader in Florida moet sluiten wegens een nieuw drankverbod.